Ofte stilte spørsmål
Vi har vårt lagerutsalg med adresse: Salangsverket 25, 9350 Sjøvegan.
Åpningstider i butikk / lager:
Mandag: 09:00-12:30
Tirsdag: 09:00-12:30
Onsdag: 09:00-12:30
Torsdag: 09:00-12:30
Fredag: 09:00-12:30
Lørdag og søndag: Stengt.
NB!! Ring alltid forhånd.
Gratis frakt på ordre à kr 699.00+ (< 10kg)
Fast fraktkostnad ved kjøp via seilaks.no er kr 79.00 til kr 99.00 inntil 10kg. Fraktprisen beregnes ut i fra ordrens totale vekt og volum. Når du bestiller varer via seilaks.no leverer vi direkte til din postkasse, eller du kan hente dem på ditt nærmeste postkontor eller post i butikk i løpet av 2 til 6 virkedager. Gratis frakt gjelder kun ordrer med vekt under 10kg, er vekten over 10kg rabatteres frakten med kr 99.00.
Rabattkuponger og gratis frakt - du MÅ handle for minimum kr 699,- Hvis du så bruker en rabattkupong på dette beløpet så handler du ikke lenger for kr 699,- og gratis frakt er derfor ikke lenger gjeldende.
Levering med Posten/Bring:
- Pakke i postkassen: Fra kr 79.00
Kun delvis sporing, og levering skjer på kundens ansvar. - Pakke til hentested 1-10kg: kr 99.00
- Pakke levert hjem 1-35kg: Fra kr 169.00
- Pakke til hentested 10-15kg: kr 199.00
- Pakke til hentested 15-20kg: kr 279.00
- Pakke til hentested 20-25kg: kr 349.00
- Pakke til hentested 25-30kg: kr 399.00
- Pakke til hentested 30-35kg: kr 449.00
Forsinkelse: Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos oss eller transportørene.
Levering
Pakke i postkassen (Bring): Pakken leveres hjem til deg, i din postkasse. Pakken er UTEN forsikring og kun delvis sporing. Det betyr at du har selv ansvaret dersom pakken skulle bli borte underveis. Hvis pakken ikke får plass i din postkassen mottar du en epost eller SMS fra transportøren, med melding om at pakken kan hentes på ditt nærmeste hentepunkt.
Hente selv hos Seilaks.no: Vi er normalt å treffe på lageret i Salangsverket 25, 9350 Sjøvegan, hverdager mellom kl. 09:00 og 12:30, men ring alltid på forhånd. Telefon: 400 10 034.
Mottas din bestilling innen kl. 12:00, sendes varene normalt samme dag. Vanligvis har du pakken i hende 2 til 6 virkedager etter at din bestilling er registrert, basert på produkt, leveringsmåte, tilgjengelighet og hvor i landet du bor. Hentepunktet gir deg beskjed når pakken kan hentes.
NB!! I perioden 12.12. - 23.12. vil fremsendingstiden øke med inntil 2 dager, dette betyr at bestillinger mottatt etter den 16.12 ikke kan garanteres å nå frem til mottaker innen julaften. For å sikre levering før jul, send oss din bestilling senest den 16.12 innen klokken 10:00.
Du har 7 dagers frist til å hente pakken din på ditt nærmeste hentepunkt. Hentes ikke pakken vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er transportørenes reglementer. I tillegg, vil du bli fakturert for fraktkostnadene.
Levering til annen adresse, julegaver etc.
Som en ekstra service til våre kunder så pakker vi dine gaver / julegaver i fint gave- eller julepapir og sender de rett til gavemottaker.
Gavene sendes til den leveringsadresse du oppgir i kassen. Er det julegave eller bursdagsgave etc. skriver du dette i ordrens kommentarfelt, varene pakkes da i flott gavepapir og er det julegave forsynes pakken med merkelapp og julehilsen.
Sporing av pakke
I e-posten du mottar fra oss når bestillingen er ferdig behandlet finner du pakkens sendingsnummer og direkte sporingslenke for sporing via www.bring.no. Har du konto i nettbutikken finner du en direkte sporingslenke under Min konto -> Mine ordrer.
Utsolgt vare
Skulle vi mot formodning være utsolgt for en vare vil du normalt få beskjed om dette per e-post før din ordre effektueres. Dersom utsolgt vare ikke er ventet til lager innen rimelig tid (2-3 dager) sendes ordren ummidelbart og utsolgt vare krediteres, dersom ikke annet er avtalt.
Uavhentede pakker
Uavhentede pakker vil bli belastet/etterfakturert kjøper med et gebyr på kr 300.00 ved fraktvekt inntil 10kg, kr 500.00 ved fraktvekt 10-35kg, og reelle fraktutgifter ved fraktvekt over 35kg. Dette for å dekke tur/returfrakt og eventuelle omkostninger vi måtte ha i forbindelse med den uavhentede pakken.
Har du spørsmål?
Kontakt oss eller se våre FAQs (Ofte stilte spørsmål).
Sist oppdatert: 03.03.2023.
Bankkort via Dintero
Du betaler helt trygt med ditt vanlige bankkort fra Visa eller MasterCard. Betalingen går direkte via vår samarbeidspartner Dintero som er en av Norges største betalingsformidlere for nettbutikker. Informasjon om betalingskortet ditt blir aldri lagret på Seilaks.no sin server, den sendes direkte og kryptert til Dintero sine strengt overvåkede servere, hvor den kun brukes for gjennomføringen av betalingen.
Faktura via Walley
I samarbeid med Walley, tilbyr vi faktura og delbetaling. Betale senere innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se my.walley.no.
En mindre kredittvurdering vil bli utført, og dette innebærer at dine kredittopplysninger blir innhentet av Collector Bank AB. Ved forsinkelser eller manglende betaling blir det lagt til en forsinkelsesavgift samt forsinkelsesrenter. Fullstendige vilkår for Walley finner du her og villkår for Standard europeisk brukerkreditinformasjon (SECCI) finner du her.
På my.walley.no kan du se alle fakturaene dine fra Walley.
* Hvis du ikke mottar faktura innen rimelig tid, sjekk alltid din spam-/søppelpost, eller ta kontakt med Walley snarest mulig.
Vipps standard
Alt du trenger er vipps-appen installert på mobilen din - du kan glemme kortnummer, utløpsdato og sikkerhetskode. Legg inn mobilnummeret ditt, så sendes du til Vipps på mobilen for fullføring av betalingen. Les mer om Vipps.
Klikk her for å velge betalingsløsning i kassen, og har du problemer underveis, ring oss på +47 40010034.
Vilkår
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen.
Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant ved at kredittgiveren (kredittkortselskapet) sender kortholder faktura med krav om betaling. Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet medfører at brukerens konto blir belastet og beløpet blir overført til betalingsmottakerens konto.
Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.
Personvern
Når du bestiller i nettbutikken med Bankkort, Faktura eller Vipps som valgt betalingsmetode, sendes informasjon om produktene i bestillingen (produktnavn, pris, antall og varenummer) til valgt betalingsformidler. Når kjøpet er ferdigstilt, sender betalingsformidleren (Dintero) din fakturerings- og fraktadresse tilbake til nettbutikken. Disse dataene pluss en unik identifikator for kjøpet lagres da som fakturerings- og fraktdata på din ordre i nettbutikken. Les mer om personvern.
Har du spørsmål?
Kontakt oss eller se våre FAQs (Ofte stilte spørsmål).
I e-posten du mottar fra oss når bestillingen er ferdig behandlet finner du pakkens sendingsnummer og direkte sporingslenke for sporing via www.bring.no. Har du konto i nettbutikken finner du en direkte sporingslenke under Min konto -> Mine ordrer.
Pakke i postkassen (Bring): Pakken leveres hjem til deg, i din postkasse. Pakken er UTEN forsikring og kun delvis sporing. Det betyr at du har selv ansvaret dersom pakken skulle bli borte underveis. Hvis pakken ikke får plass i din postkassen mottar du en epost eller SMS fra transportøren, med melding om at pakken kan hentes på ditt nærmeste hentepunkt.
Forsinkelse: Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos oss eller transportørene.
Vennligst kontroller at ikke e-posten ligger i mapper som; spam, søppel, useriøs e-post eller lignende i innboksen din. Dersom den gjør det er det viktig at du markerer at e-post meldingen ikke skal betraktes som spam av e-post programmet du bruker. Bruker du f.eks. Outlook kan du høyreklikke på meldingen, velge Søppelpost og klikk “ikke søppelpost”. seilaks.no blir da lagt til som en godkjent avsender som ikke blokkeres av ditt e-post program.