Velkommen til kundesenter for netthandel hos Seilaksbua.no. Her finner du utfyllende informasjon om det å handle i nettbutikken samt våre FAQs som gir svar på mange av de ofte stilte spørsmålene.
NB!! Vi har flyttet butikken til Arctic-Fritid.no. Har du rabattkuponger eller bonuspoeng du ønsker overført, send oss en e-post.
ANDRE INFOSIDER
OFTE STILTE SPØRSMÅL
Har dere en fysisk butikk?
Åpningstider i butikk / lager:
Mandag: 09:00-12:30
Tirsdag: 09:00-12:30
Onsdag: 09:00-12:30
Torsdag: 09:00-12:30
Fredag: 09:00-12:30
Lørdag og søndag: Stengt.
NB!! Ring alltid på forhånd.
Hvordan oppnår jeg 2% bonus på alle kjøp?
2% BONUS PÅ ALLE KJØP
Alle kunder med konto hos oss tjener 2% til 4% bonus på alle kjøp i nettbutikken. Handler du som registrert kunde, eksempelvis for kr 2,500.00 tjener du kr 50.00 til kr 100.00 i bonus som kan innløses i form av ordrerabatt på en senere bestilling, eller konverteres til rabattkupong og deles med en god venn.
Når du handler hos oss vil du etter ca. 3 uker motta en e-post fra Custom Reviews, en invitasjon til å skrive en omtale av nettbutikken, kundeservice og produktene du har kjøpt. Du tjener 10 poeng for hver produktomtale du skriver. Du kan til enhver tid se og administrere dine opptjente poeng ved å logge på kontoen din.
Under fanen Ekstra poeng i kontrollpanelet finner du våre eksklusive medlemstilbud, når disse er tilgjengelig. Dette kan være ekstra poeng, rabattkuponger eller kampanjer på ett eller flere produkter.
Medlemsnivåer:
- Kunde: Du får 2% bonus på alle dine kjøp.
Nye kunder får 250 poeng godskrevet brukerkonto. - Superkunde (5,000 poeng): Du får 3% bonus på alle dine kjøp.
I tillegg får du 1,500 poeng godskrevet din brukerkonto. - VIP kunde (10,000 poeng): Du får 4% bonus på alle dine kjøp.
I tillegg får du 3,000 poeng godskrevet din brukerkonto.
Vilkår og betingelser:
- Poeng etter-registreres ikke, du må være pålogget når kjøpet gjennomføres.
- Opptjente poeng er gyldige i 1 år mens opparbeid medlemsnivå og bonus er gyldig sålenge du har konto hos oss.
- Det opptjenes ikke poeng på ordrer hvor det innløses poeng.
- Rabattkuponger generert av poeng er gyldige i 30 dager.
- Poeng og rabattkuponger kan ikke innløses på samme ordre.
- Benyttes angreretten eller en ordre kanselleres slettes opptjente poeng.
- Returneres produkter kjøpt med bonus-poeng, føres poengene tilbake til din brukerkonto. Ved kjøp utført med både poeng og ordinær valuta, vil benyttede poeng tilbakeføres brukerkontoen og valutabeløpet tilbakebetales på ordinær måte.
- Vi forbeholder oss retten til å endre vilkårene uten forutgående varsel.
- Utover disse vilkårene gjelder ordinære kjøpsvilkår og vår personvernerklæring.
Hvordan bruker jeg rabattkoden min?
Rabattkoder løses inn når du har lagt ønskede varer i handlekurven, og må innløses før bestillingen er avsluttet. Innløsning i etterkant er dessverre ikke mulig.
I handlekurven ser du en oversikt over produktene du har lagt i kurven, og under til venstre finner du muligheten til å legge inn rabattkoden din. Tast inn rabattkoden i feltet «Kupongkode» og klikk så på «BRUK RABATTKUPONG».
Hvorfor virker ikke rabattkoden min?
- Minste bestillingsverdi er ikke nådd.
- Rabattkoden er utløpt på dato.
Våre rabattkoder har en normal gyldighet på 30 dager, såfremt ikke annet er spesifisert. - Rabattkoden er skrevet inn feil.
Sørg for at du ikke har mellomrom før eller etter koden. - Rabattkoden har allerede blitt brukt.
- Det er allerede registrert en annen rabattkode på den aktuelle bestillingen.
- Enkelte av produktene i bestillingen rabatteres ikke.
Våre rabattkoder gjelder normalt ikke pakketilbud, tilbudsvarer eller produkter fra Matrøyk. - Fremdeles problemer? Send oss en e-post.
Gratis frakt gjelder ordre à kr 699.00+, dvs. du MÅ handle for minimum kr 699,- Hvis du så bruker en rabattkupong på dette beløpet så handler du ikke lenger for kr 699,- og gratis frakt er derfor ikke lenger gjeldende.
Hvorfor virker ikke rabattkoden min?
Rabattkoder løses inn når du har lagt ønskede varer i handlekurven, og må innløses før bestillingen er avsluttet. Innløsning i etterkant er dessverre ikke mulig.
I handlekurven ser du en oversikt over produktene du har lagt i kurven, og under til venstre finner du muligheten til å legge inn rabattkoden din. Tast inn rabattkoden i feltet «Kupongkode» og klikk så på «BRUK RABATTKUPONG».
Hvorfor virker ikke rabattkoden min?
- Minste bestillingsverdi er ikke nådd.
- Rabattkoden er utløpt på dato.
Våre rabattkoder har en normal gyldighet på 30 dager, såfremt ikke annet er spesifisert. - Rabattkoden er skrevet inn feil.
Sørg for at du ikke har mellomrom før eller etter koden. - Rabattkoden har allerede blitt brukt.
- Det er allerede registrert en annen rabattkode på den aktuelle bestillingen.
- Enkelte av produktene i bestillingen rabatteres ikke.
Våre rabattkoder gjelder normalt ikke pakketilbud, tilbudsvarer eller produkter fra Matrøyk. - Fremdeles problemer? Send oss en e-post.
Gratis frakt gjelder ordre à kr 699.00+, dvs. du MÅ handle for minimum kr 699,- Hvis du så bruker en rabattkupong på dette beløpet så handler du ikke lenger for kr 699,- og gratis frakt er derfor ikke lenger gjeldende.
Hvorfor får jeg ikke gratis frakt når en rabattkupong er aktivert?
Hvordan oppretter jeg kundekonto for å bestille?
Hvordan betaler jeg og er mine opplysninger trygge?
Bankkort via Dintero
Du betaler helt trygt med ditt vanlige bankkort fra Visa eller MasterCard. Betalingen går direkte via vår samarbeidspartner Dintero som er en av Norges største betalingsformidlere for nettbutikker. Informasjon om betalingskortet ditt blir aldri lagret på Seilaks.no sin server, den sendes direkte og kryptert til Dintero sine strengt overvåkede servere, hvor den kun brukes for gjennomføringen av betalingen.
Faktura via Walley
I samarbeid med Walley, tilbyr vi faktura og delbetaling. Betale senere innebærer at du får varene hjem til deg før du betaler. Du kan deretter velge om du vil betale hele beløpet med en gang, eller om du ønsker å dele det opp i mindre deler. Forfallsdatoen kan variere, og angis på faktura eller delbetalingsanvisningen som sendes til deg. Leveringsmåten samt eventuelle avgifter vises i kassen før du bekrefter kjøpet. For å delbetale kjøpet kreves at du inngår en kredittavtale med Collector Bank AB (registrert innehaver av varemerket Walley) før fakturaen forfaller til betaling. Dette gjør du enkelt ved å signere og sende inn kredittavtalen, se my.walley.no.
En mindre kredittvurdering vil bli utført, og dette innebærer at dine kredittopplysninger blir innhentet av Collector Bank AB. Ved forsinkelser eller manglende betaling blir det lagt til en forsinkelsesavgift samt forsinkelsesrenter. Fullstendige vilkår for Walley finner du her og villkår for Standard europeisk brukerkreditinformasjon (SECCI) finner du her.
På my.walley.no kan du se alle fakturaene dine fra Walley.
* Hvis du ikke mottar faktura innen rimelig tid, sjekk alltid din spam-/søppelpost, eller ta kontakt med Walley snarest mulig.
Vipps standard
Alt du trenger er vipps-appen installert på mobilen din - du kan glemme kortnummer, utløpsdato og sikkerhetskode. Legg inn mobilnummeret ditt, så sendes du til Vipps på mobilen for fullføring av betalingen. Les mer om Vipps.
Klikk her for å velge betalingsløsning i kassen, og har du problemer underveis, ring oss på +47 40010034.
Vilkår
Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen.
Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant ved at kredittgiveren (kredittkortselskapet) sender kortholder faktura med krav om betaling. Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet medfører at brukerens konto blir belastet og beløpet blir overført til betalingsmottakerens konto.
Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.
Personvern
Når du bestiller i nettbutikken med Bankkort, Faktura eller Vipps som valgt betalingsmetode, sendes informasjon om produktene i bestillingen (produktnavn, pris, antall og varenummer) til valgt betalingsformidler. Når kjøpet er ferdigstilt, sender betalingsformidleren (Dintero) din fakturerings- og fraktadresse tilbake til nettbutikken. Disse dataene pluss en unik identifikator for kjøpet lagres da som fakturerings- og fraktdata på din ordre i nettbutikken. Les mer om personvern.
Har du spørsmål?
Kontakt oss eller se våre FAQs (Ofte stilte spørsmål).
Hvor mye koster frakt i nettbutikken?
Gratis frakt på ordre à kr 699.00+ (< 10kg)
Fast fraktkostnad ved kjøp via seilaks.no er kr 79.00 til kr 99.00 inntil 10kg. Fraktprisen beregnes ut i fra ordrens totale vekt og volum. Når du bestiller varer via seilaks.no leverer vi direkte til din postkasse, eller du kan hente dem på ditt nærmeste postkontor eller post i butikk i løpet av 2 til 6 virkedager. Gratis frakt gjelder kun ordrer med vekt under 10kg, er vekten over 10kg rabatteres frakten med kr 99.00.
Rabattkuponger og gratis frakt - du MÅ handle for minimum kr 699,- Hvis du så bruker en rabattkupong på dette beløpet så handler du ikke lenger for kr 699,- og gratis frakt er derfor ikke lenger gjeldende.
Levering med Posten/Bring:
- Pakke i postkassen: Fra kr 79.00
Kun delvis sporing, og levering skjer på kundens ansvar. - Pakke til hentested 1-10kg: kr 99.00
- Pakke levert hjem 1-35kg: Fra kr 169.00
- Pakke til hentested 10-15kg: kr 199.00
- Pakke til hentested 15-20kg: kr 279.00
- Pakke til hentested 20-25kg: kr 349.00
- Pakke til hentested 25-30kg: kr 399.00
- Pakke til hentested 30-35kg: kr 449.00
Forsinkelse: Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos oss eller transportørene.
Levering
Pakke i postkassen (Bring): Pakken leveres hjem til deg, i din postkasse. Pakken er UTEN forsikring og kun delvis sporing. Det betyr at du har selv ansvaret dersom pakken skulle bli borte underveis. Hvis pakken ikke får plass i din postkassen mottar du en epost eller SMS fra transportøren, med melding om at pakken kan hentes på ditt nærmeste hentepunkt.
Hente selv hos Seilaks.no: Vi er normalt å treffe på lageret i Salangsverket 25, 9350 Sjøvegan, hverdager mellom kl. 09:00 og 12:30, men ring alltid på forhånd. Telefon: 400 10 034.
Mottas din bestilling innen kl. 12:00, sendes varene normalt samme dag. Vanligvis har du pakken i hende 2 til 6 virkedager etter at din bestilling er registrert, basert på produkt, leveringsmåte, tilgjengelighet og hvor i landet du bor. Hentepunktet gir deg beskjed når pakken kan hentes.
NB!! I perioden 12.12. - 23.12. vil fremsendingstiden øke med inntil 2 dager, dette betyr at bestillinger mottatt etter den 16.12 ikke kan garanteres å nå frem til mottaker innen julaften. For å sikre levering før jul, send oss din bestilling senest den 16.12 innen klokken 10:00.
Du har 7 dagers frist til å hente pakken din på ditt nærmeste hentepunkt. Hentes ikke pakken vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er transportørenes reglementer. I tillegg, vil du bli fakturert for fraktkostnadene.
Levering til annen adresse, julegaver etc.
Som en ekstra service til våre kunder så pakker vi dine gaver / julegaver i fint gave- eller julepapir og sender de rett til gavemottaker.
Gavene sendes til den leveringsadresse du oppgir i kassen. Er det julegave eller bursdagsgave etc. skriver du dette i ordrens kommentarfelt, varene pakkes da i flott gavepapir og er det julegave forsynes pakken med merkelapp og julehilsen.
Sporing av pakke
I e-posten du mottar fra oss når bestillingen er ferdig behandlet finner du pakkens sendingsnummer og direkte sporingslenke for sporing via www.bring.no. Har du konto i nettbutikken finner du en direkte sporingslenke under Min konto -> Mine ordrer.
Utsolgt vare
Skulle vi mot formodning være utsolgt for en vare vil du normalt få beskjed om dette per e-post før din ordre effektueres. Dersom utsolgt vare ikke er ventet til lager innen rimelig tid (2-3 dager) sendes ordren ummidelbart og utsolgt vare krediteres, dersom ikke annet er avtalt.
Uavhentede pakker
Uavhentede pakker vil bli belastet/etterfakturert kjøper med et gebyr på kr 300.00 ved fraktvekt inntil 10kg, kr 500.00 ved fraktvekt 10-35kg, og reelle fraktutgifter ved fraktvekt over 35kg. Dette for å dekke tur/returfrakt og eventuelle omkostninger vi måtte ha i forbindelse med den uavhentede pakken.
Har du spørsmål?
Kontakt oss eller se våre FAQs (Ofte stilte spørsmål).
Sist oppdatert: 03.03.2023.
Hva er leveringstiden på en bestilling?
Forsinkelse: Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos oss eller transportørene.
Hvordan avbestiller eller endrer jeg en bestilling?
@
seilaks.no, så kan vi i mange tilfeller hjelpe deg.
Kan jeg returnere eller bytte en vare?
Angrerett
Dersom du ønsker å angre på kjøpet ditt har du alltid 14 kalenderdager fra siste vare er mottatt. Det er «Angrerettloven» som regulerer plikter og rettigheter mellom forbruker og næringsdrivende (se Lov om opplysningsplikt og angrerett ved fjernsalg og salg utenom faste forretningslokaler).
Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å sjekke produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal kunden ha hele kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil foretaket gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt forbruker pr epost.
Returkostnadene bæres av forbrukeren, med mindre selgeren har misligholdt avtalen eller selgeren i henhold til avtalen har levert en erstatningsvare, fordi den bestilte varen ikke var tilgjengelig.
Vi ber om at du ikke fjerner merkelapper samt behandler originalemballasjen/salgsforpakning godt.
Angreretten gjelder ikke varer som av helse- eller hygieneårsaker ikke kan selges på nytt (eks: sikkerhetsutstyr innen klatring, undertøy og kroppsnært treningstøy) eller som er forseglet (eks: GPS-kart, minnekort mm). Er du i tvil, ta kontakt med oss først. Varer som forringes eller raskt går ut på dato (f.eks mat og kosttilskudd) omfattes ikke av angreretten.
For at angreretten skal være gjeldene, må du gjøre en aktiv handling. Dette betyr i praksis at du ikke er påkrevd å løse ut sendingen ved for eksempel ordre som er sendt i postoppkrav, men du må selv be transportøren sende varen i retur til oss og du må selv betale returkostnadene. Hvis pakker kommer i retur til oss fordi du ikke henter den eller utfører en aktiv handling (ref punkt over) vil du bli ilagt et gebyr på kr 300.00 ved fraktvekt inntil 10kg, kr 500.00 ved fraktvekt 10-35kg, og reelle fraktutgifter ved fraktvekt over 35kg. Dette for å dekke tur/returfrakt og eventuelle omkostninger vi måtte ha i forbindelse med den uavhentede pakken.
Bytte av vare
Har du ønske om å bytte vare, f.eks. til en annen størrelse, så ordnes som regel dette på en grei måte. Kjøper betaler returfrakten mens frakten for ny vare dekkes av oss. Er du usikker på noe kontakt oss på e-post eller telefon +47 40010034.
Feillevering
Dessverre så skjer det noen ganger feil eller at produkter blir forvekslet. Arctic Fritid AS tar naturligvis ansvaret og kostnadene for å rette opp feil når dette skjer. Gi oss beskjed så snart som mulig etter mottak av varen(e). Produktet må returneres med original forpakning og i samme tilstand som den ble mottatt.
Garanti- og reklamasjonsvilkår
Garanti gis av produsent, distributør eller forhandler og gjelder alle feil på produktet som ikke er utøvet av bruker med vilje eller uaktsomhet.
Norge har et svært godt lovverk som regulerer rundt salg til forbruker. Dette innebærer blant annet både plikter og rettigheter som både selger og kjøper må overholde. Lover som omhandler forbrukerkjøp er blant annet Forbrukerkjøpsloven, Angrerettloven og Markedsføringsloven, vi anbefaler å lese Lovdata (www.lovdata.no) for utfyllende lovtekster.
Enkelte produsenter har egne garantivilkår som er bedre enn det som gis via Forbrukerkjøpsloven. I disse tilfellene gir Villmarksbua naturligvis denne rettigheten videre.
Om det oppstår fysisk skade og/eller varen er skadet på grunn av ytre påvirkning, bortfaller garanti på produktet. Eksempler på dette kan være fukt og vannskader, overspenning eller modifisering av brukeren selv, som ikke samsvarer med bruksanvisningen til produktet.
Brukerhjelp fra produsent
Mange produsenter og leverandører foretrekker selv å utføre brukerstøtte og utbedring på sine egne produkter. Dette er ofte begrunnet i at det er de som sitter på den fremste kunnskapen og kompetansen på sine merker og har mest erfaring på sine egne produkter.
Dette er et tilbud til våre kunder å bruke dette, det er naturligvis fullt mulig å ta kontakt med Villmarksbua direkte om dette er ønskelig.
Retur av defekt vare
Om produktet har feil eller mangler, kan du søke om retur dersom produktet er innenfor garanti. Dette gjør du ved å kontakte oss før du sender produktet i retur.
Hvis du har et produkt som er defekt og dette ikke er en garantisak, kan vi muligens reparere det. For at vi skal kunne vurdere å reparere ditt produkt må du sende inn en forespørsel som beskriver hvilken vare og hvilken feil det gjelder.
Ved retur må produktet være mest mulig fullstendig (lader, strømadapter osv) og pakket forsvarlig, helst i original emballasje. Husk at produktet kan bli hardt behandlet av transportør.
Dersom produktet er skadet på noe vis av f.eks. vann, overbelastning, slag, støt eller annen fremprovosert skade bortfaller all garanti. Dette gjelder også om fabrikkforseglinger er brutt.
Om du sender inn en vare som er utgått (ikke produseres lenger) kan det påregnes ekstra behandlingstid for reparasjon/bytte. Ved innsending av retur er kunde ansvarlig for produktet frem til vi mottar varen fra transportør (sporbare sendingsmetoder anbefales). Dette gjelder også om varene skulle bli tapt eller skadet på noe vis.
Tilbakebetaling
Som hovedregel krediterer vi retursummen til ditt kreditt/bankkort. Når dette ikke er mulig blir beløpet betalt til din bankkonto, sørg derfor alltid for å oppgi ditt bankkonto-nummer. Har du betalt med faktura/oppkrav er vi avhengig av et bankkontonummer for å kunne utbetale tilgodebeløp.
Last ned angreskjema. Skjemaet skal fylles ut, signeres og alltid følge en eventuell returforsendelse.
Returadresse
Arctic Fritid AS
Salangsverket 25
9350 Sjøvegan
Har du spørsmål?
Kontakt oss eller se våre FAQs (Ofte stilte spørsmål).
Har jeg garanti og reklamasjonsrett?
Ved privatkjøp i Norge har du uavhengig av garantier gitt av produsent, forbrukerkjøpsloven, som gir deg gode rettigheter dersom det oppstår en feil på produktet. Dersom en garanti er gitt av en forhandler eller importør i Norge, er dette alltid i tillegg til rettighetene du har i forbrukerkjøpsloven.
Når lovverket er så omfattende, påløper det også en del plikter og formkrav som begge parter må forholde seg til. Lover som omhandler forbrukerkjøp er blant annet Lov om forbrukerkjøp, Angrerettloven og Markedsføringsloven.
Se www.lovdata.no for utfyllende lovtekster.
Opplever du feil eller mangler ved et produkt eller en ordre fra vår nettbutikk, kontakter du oss via vårt kontaktskjema, send oss en utførlig beskrivelse av hvordan feilen/mangelen ble oppdaget.
Hvor er pakken min?
Pakke i postkassen (Bring): Pakken leveres hjem til deg, i din postkasse. Pakken er UTEN forsikring og kun delvis sporing. Det betyr at du har selv ansvaret dersom pakken skulle bli borte underveis. Hvis pakken ikke får plass i din postkassen mottar du en epost eller SMS fra transportøren, med melding om at pakken kan hentes på ditt nærmeste hentepunkt.
Forsinkelse: Vi gjør oppmerksom på at vi tar forbehold om forsinkelser i perioder med stor pågang hos oss eller transportørene.
Jeg har glemt passordet mitt
Levering til annen adresse, julegaver etc.?
Gavene sendes til den leveringsadresse du oppgir i kassen. Er det julegave eller bursdagsgave etc. skriver du dette i ordrens kommentarfelt, varene pakkes da i flott gavepapir og er det julegave forsynes pakken med merkelapp og julehilsen.